duminică, 27 noiembrie 2011

Prajitura universala


Am botezat prajitura asta "universala" pentru ca poate fi facuta în multe combinatii de fructe si pentru ca se poate face in orice marime de tava pentru ca se adapteaza cantitatile. Mai mult, poate fi făcuta si cu indulcitor deoarece creste bine datorita prafului de copt, foarte util pentru persoanele care sufera de diabet, sau pentru cei care pur si simplu nu consuma zahar. Mai jos am să dau cantitatile necesare pentru un ou, iar la preparare se pun proportional ingredientele in functie de cantitatea dorita. La o tava medie eu pun 4 oua.

N e c e s a r e :
1 ou;
2 linguri zahar;
4 linguri ulei de floarea soarelui;
4 linguri lapte;
2 linguri cu varf faina alba;
1/4 plic praf de copt;

P r e p a r a r e :


Am batut oul intreg, am adaugat zaharul, apoi am pus uleiul si laptele, amestecand bine dupa fiecare. In final am pus faina impreuna cu praful de copt.


Si abia acum vine partea distractiva: puteti face prajitura cu orice fel de fructe, cu branza dulce si in combinatie cu diferite esente si arome. Eu in general pun mere si scortisoara, sau prune si esenta de rom, sau in sezon cirese, capsuni, pere, gutui etc. cu arome de vanilie. Ramane la latitudinea imaginatiei fiecaruia... Dupa partea cu ajustarea prajiturii, am dat la cuptor cam o ora la foc mic, pana s-a facut aurie deasupra si i s-au rumenit marginile.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu