sâmbătă, 28 ianuarie 2012

Arpacas cu mere


Arpacasul a cam fost uitat si in prezent cel mai des se foloseste la coliva, dar proprietatile lui nutritive au fost mereu la fel de pretioase. Sunt atatea alte feluri de a-l prepara, trebuie doar putina imaginatie. Eu l-am facut dulce, cu mere si scortisoara.

N e c e s a r e :
350g arpacas;
4 oua;
50g unt;
3 mere;
4 linguri zahar;
1 lingurita scortisoara;

P r e p a r a r e :
Am spalat bine arpacasul, in cinci ape mai exact, si l-am pus la fiert in muuulta apa, cam de trei ori volumul lui. Am lasat sa fiarba cam 40 minute, pana a inceput bobul sa se desfaca si a ajuns sa fie moale. Cand a fiert l-am scurs si l-am lasat putin la racit.


Intre timp am curatat merele si le-am taiat cubulete. Ouale le-am batut bine cu zaharul si cu scortisoara. Untul l-am amestecat cu arpacasul ca sa se topeasca. Am amestecat toate cele si le-am pus in tava (sau intr-o formă termorezistenta se poate) si am pus la cuptor.


Am lasat cam o jumatate de ora la foc moderat. Eu i-am dat forma de prajitura, pentru ca am conceput un desert, dar la fel de bine poate fi servit ca mic-dejun langa o cana de lapte, avand in vedere ca are in compozitie cereale integrale, oua si fructe.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu