duminică, 29 ianuarie 2012

Chiftele de porc cu susan la cuptor


Imi era dor de ceva bun, dar in acelasi timp nici nu doream ceva gras, prajit si imbibat in ulei, dar nici uscat, ci mai degraba un gust traditional, deosebit si daca se poate sanatos. Era poate mai simplu sa merg la un fast-food si sa-mi iau un kebab (nu de alta dar nu am mai mancat de vreun an de zile si parca ii duc dorul...) insa ar fi iesit elementul sanatos din ecuatie si nu as fi putut imparti nimic cu copiii mei dragi. Asa ca am lasat comoditatea deoparte si am pus mana de m-am apucat sa fac chiftele. La cuptor, ca ziceam ceva mai sus de imbibatul in ulei... :))

N e c e s a r e :
600g carne tocata de porc;
 2 oua;
6 felii de paine "de a doua zi";
1 lingurita cimbru uscat;
1 lingurita usturoi granulat;
2 lingurite vegeta;
susan.

P r e p a r a r e :
Carnea o tocati, daca nu o aveti de-a gata, eu asa mi-am pus-o in congelator. Painea am lasat-o cateva minute la inmuiat in apa calduta, dupa care am scos-o si am stors-o bine de tot. Am pus intr-un vas carnea, painea, ouale, cimbrul, usturoiul si vegeta. 


Am amestecat toate ingredientele din vas. Nu m-am sfiit sa le framant de-a dreptul, caci se cunoaste efectul relaxant al framantatului. Cand compozitia a ajuns omogena am format bilute mai mari sau mai mici (in functie de rabdare) pe care le-am tavalesc pe rand in susan.


Le-am pus pe hartie de copt, in tava si le-am pus la cuptor timp de vreo 40 de minute la foc moderat. Timpul de coacere sa stiti ca difera in functie de marimea chiftelutelor, de tipul de carne folosita si de tipul de cuptor.
Noi am servit cu sos de rosii.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu