miercuri, 15 februarie 2012

Clafoutis cu mere


Stiu ca de obicei asociem clafoutis-ul cu cirese, insa in extra-sezon merge de minune si cu alte fructe; de data asta am incercat cu mere. Sper sa nu supar vreo persoana traditionalista... :)) Ai mei nu au comentat nimic, ci au mancat si la sfarsit s-au declarat multumiti...

N e c e s a r e :
3 oua;
4 linguri zahar;
2 plicuri zahar vanilat;
250ml lapte;
100g faina alba;
1/2 lingurita scortisoara;
7 mere mai mici;
3 lingurite zahar;
1/2 lingurita scortisoara.

P r e p a r a r e :
Am curatat merele de coaja si de cotor, le-am taiat in jumatati pentru ca erau mai mititele si pentru ca asa mi-a dictat inspiratia de moment, dar daca doriti le puteti taia cubulete, feliute etc... Apoi am lasat merele deoparte si am pregatit compozitia. Am batut ouale bine cu zaharul si cu zaharul vanilat.


Am adaugat si am amestecat cu laptele, faina si scortisoara.


Am asezat merele in forma de tort, in care am copt clafoutis-ul si peste am turnat compozitia.


Am pus la cuptorul preincalzit la foc moderat timp de o ora. Chiar daca pare inca lichida la mijloc cand o scoateti, in momentul in care se va raci, se va si intari.


 Eu am presarat pe deasupra pentru un plus de aroma 3 lingurite de zahar cu o jumatate de lingurita de scortisoara cat inca era fierbinte clafoutis-ul. Delicios!


Pofta buna!

2 comentarii:

  1. In reteta este si lapte dar ...cand se explica pe etape nu se mai regaseste laptele. Poate ar trebui sa revizuiti reteta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am corectat! Multumesc pentru sesizare. Una peste alta, sper sa nu fi stricat eroarea mea scriptica rezultatul culinar... :)

      Ștergere