marți, 6 martie 2012

Chec din albusuri


Din seria "ce sa mai stiu face cu atatea albusuri?" am pus mana si am facut un chec simplu, rapid si foarte gustos. Reteta originala am preluat-o de pe blogul Mihaelei.

N e c e s a r e :
6 albusuri;
12 linguri zahar;
2 plicuri zahar vanilat;
200g unt;
200ml lapte;
400g faina alba;
1 plic praf copt;
esente sau arome.

P r e p a r a r e :
Albusurile le-am batut spuma tare, dupa care am adaugat zaharul si zaharul vanilat, apoi le-am batut in continuare pana a redevenit spuma ferma.


Am topit untul si am turnat laptele peste.


Am incorporat in spuma de albusuri untul cu lapte, amestecand lent, pe verticala. Nu va chinuiti prea tare cu omogenizatul in aceasta faza.


Am adaugat apoi o lingura de esenta de fistic, insa esentele sau aromele adaugate pot fi dupa preferinte.


In final am pus faina, in 3-4 prize, amestecand incet cu miscari verticale pentru a nu scoate aerul din spuma de albusuri. Ultima priza de faina am amesteccat-o cu praful de copt.


Am turnat compozitia in tava de chec, pregatita cu hartie de copt.


Am copt checul cam 50 minute la foc mic, pana a trecut de testul scobitorii. L-am feliat si l-am servit cu dulceata sau cu cremă de ciocolata (asa cum le place copiilor). Este un chec foarte fin si aromat, tare gustos!


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu