luni, 21 noiembrie 2011

Mujdei de usturoi


Bun, sanatos si... putin cam mirositor... Dar ne place si il consumam de cate ori avem ocazia.

N e c e s a r e :
4-5 catei de usturoi;
un praf de sare;
50-60 ml ulei de floarea soarelui;
optional iaurt sau smantana.

P r e p a r a r e :
Am pisat cu ustensila speciala usturoiul (sau se mai poate zdrobi cu pistilul in mojar). Eu am unealta aceea care niciodata nu stiu cum se numeste... :) Am pus sarea si am amestecat pana a devenit ca o pasta legata
.

Apoi am adaugat treptat uleiul, nu ca la maioneza cate o picatura, ci mai mult deodata, dar amestecand bine pana la inchegare. Nu mai puneti ulei cand mujdeiul devine sidefiu la suprafata!


La final am pus smantana sau, pentru varianta dietetica, puteti opta pentru iaurt. Acestea din urma il fac mai cremos si mai putin piscacios. Atenţie! Mujdeiul nu se prepara in vase si cu ustensile metalice si, de asemenea, nu se lasa expus la lumina pentru ca se oxideaza (se inverzeste) si isi schimba gustul.
A! Mi-am adus aminte de o informatie interesanta... Am citit pe undeva ca substanta face ardeiul iute sa fie picant e solubila in grasime. Si atunci mi-am explicat de ce nu ajuta cu nimic sa iau o gura de apa cand musc prea tare din piscator, ba dimpotriva. :))  Mai mult ajuta o muscatura de cascaval sau chiar un pic de inghetata... Poate este valabil si in cazul usturoiului, a cepei etc.


Pofta buna!

Un comentariu:

  1. Ca sa scapati de usturime beti apa in care ati adaugat bicarbonat de sodiu, sau puneti in gura un pic de bicarbonat de sodiu.

    RăspundețiȘtergere