sâmbătă, 19 noiembrie 2011

American apple pie


O reteta s-u-p-e-r-b-a .....

N e c e s a r e :
pentru blat:
500 g faina;
1/2 plic praf de copt;
200 g unt;
1/2 lingurita sare;
2 linguri zahar;
1 plic zahar vanilat;
150 ml lapte;
1 ou intreg;
pentru umplutura:
6 mere;
150 g zahar;
1 plic zahar vanilat;
1 lingurita zeama de lamaie;
1 lingurita scortisoara;
1/2 lingurita nucsoara;
50 g unt;
pentru glazura: 
1 ou;
zahar brun.        

P r e p a r a r e :
Desi lista de ingrediente e lunga, procedeul de gatire este cat se poate de simplu.




Am amestecat untul cu faina, sarea, zaharul si laptele incalzit pana s-au omogenizat ingredientele. Eu am lasat din nou robotul sa isi faca treaba... :)) Am impartit aluatul in 2 parti, una mai mica (1/4 din aluat), le-am invelit in doua folii alimentare si le-am dat la rece pentru 30 minute.



Intre timp am pregatit umplutura. Am amestecat cu zaharul, zeama de lamaie, scortisoara, nucsoara si untul topit.



Merele le-am curatat, le-am taiat feliute si le-am tavalit in cele de mai sus.  




Am scos aluatul mai mare din frigider, l-am intins cu sucitorul si l-am asezat intr-o tava rotunda pentru tarte (eu mi-am folosit cu succes forma rotunda pentru torturi cu inel detasabil). Nu am uitat sa intep aluatul din loc in loc cu furculita.




Am pus compozitia de mere astfel incat sa fie cat mai ermetic dispuse si pe margini să nu depaseasca bordura aluatului. . 




Am scos si aluatul mai mic din frigider, l-am intins cu sucitorul si am taiat 10 fasii lungi pe care le-am aranjat ca pe un grilaj. Am uns deasupra cu oul batut... 




...si am presarat zahar brun.




Am pus in cuptorul preincalzit la 200 grade pentru 45-50 minute pana s-a rumenit frumos. Nu mai stiu adresa de net de unde am luat-o, dar eu ii multumesc frumos celui/celei care a postat-o in original pentru ca noi mult ne-am infruptat din ea. A doua zi dupa ce am facut-o prima data, am mai facut una. Si dupa o vreme alta, si alta, si alta....




Pofta buna!

Un comentariu: