marți, 22 noiembrie 2011

Bulion din rosii rosii vs. bulion din rosii galbene


Anul acesta mama a facut bulion in doua nuante, respectiv din rosii rosii si din rosii galbene. La final le-am confruntat ca sa vedem care e diferenta. Într-adevar ca nunate difera, gustul insa mi s-a parut la fel (de bun... :)) ). Dar este decorativ, nu?

N e c e s a r e :
1kg rosii;
1 lingurita sare.

P r e p a r a r e :
Rosiile le-am spalat si le-am curatat de cotor si de imperfecţiuni. Eu le-am maruntit cu tot cu coaja si cu seminte in blender pentru ca m-am gandit ca prin metoda clasica de separare se pierde foarte mult si, daca tot avem tehnologii la indemana, e pacat sa nu profitam de ele... Daca totuşi raman bucati prea mari de coaja sau de samburi puteti strecura sucul intr-o sita nu foarte deasa.


Mai departe am pus la fiert sucul de rosii impreuna cu sarea. Evident ca se poate prepara mult mai mult de un kilogram, insa eu am luat kilogramul orientativ, ca unitate de măsura si pentru a aprecia pe mai departe cantitatea de sare. Sarea nu este obligatorie dar ajuta la conservare si oricum mancarea la un moment dat va fi sarata, nu? Am fiert totul timp de o ora (am facut din nou aceasta operatiune in masina de paine pe programul "marmelada" pentru ca imi amesteca singura si nu se prinde). Am turnat apoi bulionul in sticle, sub care am asezat un cutit ca sa nu se formeze vid si sa nu se crape. Le-am lasat acoperite intr-o patura, la dunstuit, doua zile.



Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Am o nelamurire ... cum sa aflam decat din intamplare de blogul tau daca n-ai si un loc de abonare prin mail , a tuturor postarilor tale ... pacat , este un blog complet si complex .
    Duminica frumoasa !

    RăspundețiȘtergere
  2. Gata, am pus si optiunea de abonare prin e-mail! Sincer nu m-am gandit ca ar fi si doritori de noutati... Ma bucur nespus de fiecare vizitator si de fiecare apreciere a blogului!!! :)

    RăspundețiȘtergere