sâmbătă, 28 ianuarie 2012

Ciorba radauteana


Ca o variatie a ciorbei de burta, pe care stiu ca nu o manancă deloc copiii, mi-am incercat norocul cu ciorba radauteana ca poate-poate vor manca. Ei bine, nu am avut succes nici cu varianta asta, cel putin nu in randul piticilor, insa noi, oamenii mari nu ne-am saturat de ea, nici cand s-a terminat... :))

N e c e s a r e :
300g piept de pui;
3 morcovi;
1 ceapa alba;
1 pastarnac;
1/2 gulie;
1/4 telina;
1 lingurita usturoi granulat;
4 linguri smantana;
2 linguri faina alba;
5 lingurite vegeta;
grasime de gaina (optional).

P r e p a r a r e :
Am pus la fiert in apa multa zarzavaturile. Daca aveti un monstru de telina, asa cum am avut eu, puneti doar o bucata, eu de exemplu am pus o optime, si a fost suficient.


Pieptul de pui l-am taiat fasii lungi ca să imite "burtile". Asa taiate le-am pus la fiert impreuna cu legumele si le-am lasat sa fiarba la foc mic 30 de minute.


Dupa aceea am scos zarzavaturile si le-am lasat putin la racit. Morcovii, telina si gulia le-am dat pe razatoarea cu gauri mari si le-am pus din nou in ciorba. Am adaugat usturoiul (am devenit fan al usturoiului granulat, dar daca il preferati pe cel proaspat, puneti 3-4 căţei). Am pus apoi si vegeta, sau sare dupa gust daca sunteti impotriva vegetei.


Am amestecat apoi intr-un bol mare smantana cu faina pana a devenit o pasta omogena.  Peste ea am adaugat treptat supa din oala, pana a devenit fierbinte. Apoi am turnat-o peste restul ciorbei, amestecand continuu.


Am mai lasat 5 minute in clocot, tot asa amestecand. Eu am mai pus, pentru ca aveam in congelator, niste grasime de gaina, ca să nu fie asa de seacă ciorba, dar si pentru ca, se stie ca e un remediu bun impotriva virozelor de sezon.


Am servit cu smantana extra si, cine a vrut sa se incalzeasca pe gerul de afara, cu piscatori (ardei iuti, in dialect local... :)) ).


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu