sâmbătă, 21 aprilie 2012

Prajitura Alba ca zapada


O prajitura buna in orice anotimp: alba ca iarna si acrisoara, deci racoritoare vara...

N e c e s a r e :
pentru foi:
180ml lapte;
200g zahar;
180ml ulei;
2 oua;
1 praf de sare;
400-500g faina alba;
1 lingurita zahar vanilat;
1 lingurita esenta lamaie;
pentru crema:
2 plicuri crema de lamaie;
500ml lapte rece;
1 lime.

P r e p a r a r e :
Am amestecat laptele, uleiul, zaharul si zaharul vanilat.


Am adaugat ouale intregi si le-am batut bine.


Am pus apoi faina rand pe rand.


Am omogenizat compozitia pana a devenit consistenta. La partea asta am folosit mixerul cu coarnele spiralate pentru aluaturi pentru ca deja devenise cam groasa.


Am copt trei foi in tava, pe hartie de copt, desi traditional se coc foile pe fundul tavii. Insa cu hartia de copt e putem scoate pe o planseta fara prea mari batai de cap.


Am copt foile la foc mediu (180-200 grade) aproximativ o jumatate de ora, pana au devenit aurii la suprafata.


Pentru crema am preparat praful cu laptele, conform instructiunilor de pe plic. M-am simplificat cu crema asta, dar eu am preferat-o asa in locul celei cu budinca si unt. In crema am pus coaja rasa de la un lime. Daca doriti crema traditionala, aceasta se face din 800ml lapte, 8 linguri faina alba si 8 linguri zahar care se fierb pana se ingroasa. Se adauga coaja si zeama de la o lamaie si se lasa sa se raceasca. Se freacă 200g unt cu 1 lingurita zahar vanilat si se amesteca cu ingrosala.
Foile racite le-am umplut cu crema si le-am pus peste noapte la presat, la rece. Am (de fapt as fi vrut sa fi) taiat, tot traditional, in romburi, dar mi-ai iesit mie niste paralelograme de toata frumusetea... :))
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu