marți, 29 noiembrie 2011

Ciorba de salata


Ciorbita de salata ne este foarte draga pentru ca e usoara si acrisoara. Si mai ales se pregateste foarte repede.

N e c e s a r e :
o capatana de salata mai indesata (sau doua mai mici);
o legatura de marar;
2-3 fire usturoi verde;
1 ou;
2 linguri smantana;
4 linguri iaurt;
1 lingura sare;
2 linguri de faina;
ulei de floarea soarelui.

P r e p a r a r e :
In mod normal prima operatiune e aceea de a spala salata si de a o taia marunt, apoi de a toca mararul si de taia marunt usturoiul. Eu sar peste etapa asta pentru ca am o soacra tare draguta care ni le pune pe iarna, adica le toaca, le opareste si le congeleaza. Eu trec direct la preparea efectiva a ciorbei. Am pus 2 linguri de faina intr-o oala impreuna cu putin ulei, cat sa acopere faina si le-am calit putin. Am pus peste apa rece, urmata de salata, marar si usturoi. Am lasat să fiarba o jumatate de ora. Intre timp am pregatit o maia din ou, smantana si iaurt.


Am omogenizat-o intr-un bol mare si am pune peste ea putin cate putin din supa pana a ajuns fierbinte.


Amestecul l-am turnat in oala si am mai fiert totul inca 10 minute. Inainte de a stinge focul am pus sarea si am dizolvat. Noi servim cu smantana extra ca e si mai buna (da! exista) mai acrisoara.
Eu stiam doar varianta mamei de ciorba de salata facuta cu zer. Dar de cand am mancat la mama-soacra acasa combinatia cu marar m-am indragostit iremediabil de ea...


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu