sâmbătă, 4 februarie 2012

Clatite cu branza de vaci si bezea


M-am inspirat dintr-o reteta de pe blogul Mihaelei (care de altfel este o sursa constanta pentru mine si pentru care am toata admiratia) si le-am facut copiilor ceva gustos si sanatos.

N e c e s a r e :
pentru clatite:
2 oua;
2 linguri zahar;
1 plic de zahar vanilat;
lapte;
faina alba;
pentru umplutura:
250g branza de vaca;
1 ou;
2 linguri zahar;
1 plic zahar vanilat;
2 linguri gris;
stafide;
50ml lapte;
pentru bezea:
6-8 albusuri;
6-8 linguri zahar.

P r e p a r a r e :
In primul rand am pua stafidele la inmuiat in lapte.
Apoi am pregatit clatitele. Am amestecat bine ouale cu zaharul.


Am adaugat apoi lapte si faina, alternativ, pana am obtinut o compozitie semi-fluida. Nu am dat cantitati la lapte si la faina pentru ca depinde toata cantitatea de marimea tigaii. Trebuie sa iasa 8 clatite. Tigaia mea este mai mica, are 23cm diametru, asa ca am adaptat.


Am copt clatitele, care trebuie sa iasa mai groase putin si le-am lasat deoparte pana am pregatit umplutura.


Pentru umplutura am omogenizat branza de vaci cu zaharul, cu oul, cu grisul si cu stafidele inmuiate in prealabil, cu tot cu lapte.


Am uns un vas termorezistent cu unt. Am luat cate o clatita si am intins branzica pe toata suprafata ei, am impaturat-o in patru si am asezat cate una in vas pana am format un cerc.


Cu al doilea rand de clatite am procedat la fel, doar ca am pus rotit fata de primul la 45 de grade, ca sa creeze stabilitate in momentul in care voi taia feliile.


Pentru bezea am batut albusurile spuma cu zaharul. Eu am avut 8 albusuri si am pus 8 linguri de zahar, dar daca o doriti mai subtire puneti mai putine albusuri si zahar proportional.
Am pus vasul la cuptorul preincalzit, la foc mic, pana a devenit bezeaua aurie.


Atentie mare sa nu se uste bezeaua pe deasupra pentru ca va fi greu de taiat fara a o crapa. La mine a durat cam 30-40 minute. Am lasat sa se raceasca in cuptor timp de vreo 2 ore si apoi am devorat!!!



Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu