sâmbătă, 6 septembrie 2014

Vinete umplute


Prima data am mancat vinete, altfel decat varianta clasica de salata cu ceapa sau usturoi si cu maioneza, acum cativa ani, in varianta vinete pane. Atunci am descoperit ca vinetele pot fi gustoase in orice fel! Astfel ca in momentul in care am vazut intr-un restaurant foarte dragut din Chisinau pe meniu vinete umplute, nu am ezitat si am stiut ca aceea va fi cina mea!!! Au fost foarte bune si dupa o vreme, acasa fiind, am incercat sa reconstitui reteta. Trebuie sa recunosc ca nu a fost tocmai gustul de restaurant, dar ma pot lauda oricand cu ele... :)

N e c e s a r e :
3 vinete;
1 morcov;
1 rosie;
1 ceapa mica;
1 ardei mic;
ulei de masline;
2 lingurite pesto de busuioc;
1 lingurita rasa de sare;
300g cascaval.

P r e p a r a r e :
Am spalat vinetele si le-am taiat in doua, longitudinal. Am scobit miezul, lasand o margine de minim o jumatate de centimetru.


Am taiat cubulete miezul vinetelor, morcovul, rosia, ceapa si ardeiul.


Am adaugat sare si ulei de masline si am calit legumele intr-o tigaie vreo 10 minute.


Am adaugat si pesto si am mai lasat la foc inca 5 minute.


Am asezat in doua vase termorezistente unse cu putin ulei de masline vinetele scobite, cate trei in fiecare, si le-am umplut cu legumele calite. Deasupra am presarat cascavalul ras.


Am copt vinetele la cuptor cam o jumatate de ora, pana s-a rumenit cascavalul.


Au fost foarte bune! In fiecare an ma bucur precum un copil de sezonul vinetelor, si mai ales de mirosul raspandit pe strazi de vinete coapte.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu