duminică, 18 decembrie 2011

Ciorba de perisoare de porc


Alta varianta de ciorba de perisoare pe care o cunosc eu este cea inacrita cu rosii si care este la fel de buuuna. De data asta am facut-o cu carne de porc, dar se poate face si cu vita sau cu amestec.

N e c e s a r e :
250g carne de porc;
2 morcovi mari;
1 radacina patrunjel;
1/4 telina radacina;
1 ceapa;
3 lingurite vegeta;
1/2 ardei rosu sau gogosar;
4 linguri pasta de tomate sau 200 ml suc de rosii;
1/2 cana orez;
1 ou;
patrunjel verde;
telina verde;
sare;
piper.

P r e p a r a r e :
Am taiat morcovii rondele, telina patratele, ceapa am tocat-o marunt, iar patrunjelul l-am lasat intreg (prefer sa il exclud sin ciorbe pentru ca e destul de incomod de mancat din cauza fibrelor care nu se inmoaie la fiert, asa ca dupa ce prepar mancarea cu el il scot si i-l ofer catelului, ma rog catel e impropriu spus, ca e un terra nova de 65kg!...). Legumele le-am pun la fiert in apa suficienta.


Carnea am tocat-o, ca nu am avut-o de-a gata, de data asta am avut o bucata de cotlet pe care am maruntit-o in robot. Am amestecat-o cu orezul spalat, cu oul, cateva frunze de patrunjel si telina tocate, sare si piper. Cand apa a ajuns in fierbere am modelat perisoarele si le-am adaugat. Mare atentie la dimensiunea lor cand le modelati, caci isi dubleaza in final volumul datorita orezului din ele!


Le-am lasat sa fiarba in continuare inca o jumatate de ora. Apoi am adaugat gogosarul (sau ardei taiat daca va este mai la indemana) cubulete mici, pasta (sau sucul) de tomate si vegeta. Ca alternativa, daca nu e sezon de legume, pun 4 linguri pline de concentrat pentru ciorbe si vegeta si iese o ciorba de sa-ti lingi degetele, nu alta! Am mai fiert toata ciorba inca 10 minute dupa care am stins focul, am pus frunze de patrunjel si telina tocate si am mai lasat 10 minute sub capac. Am servit cu smantana.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu