vineri, 18 ianuarie 2013

Supa de taitei cu spinare afumata


Supa aceasta este o reteta veche, tipica unui satuc transilvanean, reteta pe care eu o stiu de la bunica mea... Din aceste surse, mostenite de la bunicii nostri, fie ca este vorba de mancare, de imbracaminte sau de obiceiuri putem afla lucruri interesante legate de viata de zi cu zi, stilul de trai al inaintasilor noştri. Mie mi se pare foarte captivant sa aflu cum traia romanul de rand in mod traditional, iar din felul de a prepara mâacarea se pot trage cateva concluzii dacă ne gandim ca se utilizau ingredientele la indemana, in functie de sezon, evident. Noi in ziua de azi nu mai tinem cont de aceste criterii pentru ca in supermarketuri gasim orice oricand... dar este oare la fel de sanatos pentru organismul nostru si pentru ceasul nostru biologic?...

N e c e s a r e :
1 bucata spinare de porc afumata;
3 morcovi;
1/2 telina radacina;
1 ceapa alba;
1-2 radacini de patrunjel;
sare, optional.

P r  e p a r a r e :
Spinarea am spalat-o si am pus-o la fiert impreuna cu legumele intregi timp de 40-50 minute.


Din apa in care au fiert, am scos toate cele ce au fiert, iar morcovii i-am taiat fasii si le-am pus inapoi in supa. Am pus si taiteii la fiert. Carnea o puteti consuma ca atare sau ca parte a unui fel secund.


Nu adaugati sare decat daca este neaparat necesar, pentru ca de obicei carnurile afumate, mai ales cele de cumparat, vin la pachet cu o mare cantitate de sare.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu