luni, 12 decembrie 2011

Supa de gaina cu taitei


Daca tot a fost weekend, am avut mancare de weekend. Sau traditionala noastra, a romanilor, supa de duminica ori de sarbatori...

N e c e s a r e :
carne de gaina sau de cocoa;
3 morcovi;
1-2 radacini patrunjel;
1/2 gulie;
1/2 telina;
1 ceapa alba;
3 lingurite vegeta;
200g taitei.

P r e p a r a r e :
Am pun la fiert intr-o oala mare carnea (nu e neaparat sa o gaina intreaga, poate sa fie pulpa, piept etc., important e sa fie carne de casa, cu grasime galbena).  Eu am avut un picior de cocos bio, de curte, si am fost foarte incantata, mai ales ca se spune ca gustul supei facuta cu cocos e mai bun. Nu stiu daca e asa, insa calitatea carnii contează, caci ii da o aroma foarte buna, autentica. unde mai punem la socoteala ca e si un medicament puternic atunci cand suntem raciti. Am mai pus la fiert zarzavaturile si ceapa.


Am lasat la foc mic cam o ora. In ultimele 10 minute am adaugat vegeta, apoi le-am scos pe toate si le-am pun la scurs. Din zarzavaturi si carne am facut o delicioasa salata de boeuf. Supa rezultata am strecurat-o si am mai adaugat apa in completare. Eu o fac intr-o oală de 6 litri, astfel ca mai pun inca 1-2 litri de apa, in functie de cat pun initial la fiert. Am pus din nou la fiert si cand a ajuns supa in clocot am pus taiteii in ploaie. Am fiert 5-6 minute amestecand din cand in cand.


Eu pun taitei romburi sau frunzulite pentru ca e mai usor pentru copii sa ii manance, decat pe cei lungi. Uneori o servesc cu patrunjel verde tocat sau cu piper, dar intotdeauna am grija sa ii mai pun si 2-3 bucatele de telemea.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu