marți, 17 ianuarie 2012

Muffins din albusuri cu fructe de padure


Pentru ca, la recomandarea pediatrului, trebuie sa le dau copiilor cate 3 galbenusuri de ou pe saptamana pentru aportul de fier, imi rezulta in congelator, la sfarsitul saptamanii 6 albusuri. Ii mai dau si cainelui nostru pentru blana moale si lucioasa, dar chiar si asa ramane surplus, asa ca trebuie să le valorific cumva...

N e c e s a r e :
6 albusuri de ou;
250g zahar;
200g unt;
200ml lapte;
400g faina;
1 plic praf de copt;
fructe de padure.

P r e p a r a r e :
Am adaptat o reteta de chec din albusuri, pe care am luat-o de pe blogul Mihaelei, ca sa ajung la muffins-urile astea. Am batut albusurile spuma tare, apoi am adaugat zaharul si am batut in continuare pana spuma a devenit lucioasa. Am topit untul si am turnat laptele. Peste spuma batuta am pus untul impreuna cu laptele si am amestecat incet. 


Apoi am adaugat faina in care am incorporat praful de copt. Am amestecat lent, cu miscari pe verticala pana s-a omogenizat. La final am pus si fructele de padure (am avut in congelator fructe de padure asortate, cumparate de la Auchan).


Am pune compozitia in tava de muffins pregatita cu hartiute speciale (sau unsa cu ulei sau unt topit), astfel incat sa nu se umple complet, doar 3/4 pentru muffins-urile cresc la copt.


Am pus tava la cuptorul preincalzit la 180 grade si am copt timp de aproximativ 40 minute, pana au trecut testul scobitorii. Le puteti servi pudrate cu zahar sau cu topping-uri.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu