miercuri, 29 februarie 2012

Cascaval pane


Cascavalul pane era, tin minte din copilarie, aperitivul cald nelipsit de la nunti. Cum in ultima vreme fiecare cuplu a incercat sa aduca ceva nou in meniu, eu am cam ramas cu pofta... :)) Asa ca am pus mana si mi-am facut singura si, fie vorba intre noi, am scapat si de izul acela de ranced pe care il cam simteam in unele locatii...

N e c e s a r e :
cascaval tare;
faina alba;
oua;
pesmet;
ulei de floarea soarelui.

P r e p a r a r e :
Cascavalul trebuie sa fie din acela clasic, chiar casul care se face la tara. Branzeturile gen mozzarella nu sunt bune pentru ca se inmoaie prea tare la prajit si curg. Eu am avut caşcaval clasic de la Lidl, dar nu s-a dovedit a fi cea mai buna alegere ca am avut putin de furca cu el. Asadar, cascavalul l-am taiat felii de 0,5-1cm grosime. Bucata mea a cantarit 250g din care au iesit 12 felii.


Am pus in trei farfurii faina, oua batute si pesmet. Cantitatile le estimati in functie de cat cascaval doriti sa prajiti.


Am trecut fiecare felie de cascaval prin faina, ou, apoi pesmet si am prajit-o in ulei incins. Nu trebuie lasat mai mult de 2 minute pe fiecare parte.


Am scos bucatile de cascaval pane pe servetele ca sa se absoarba excesul de ulei.


V-am spus eu ca mi-a dat batai de cap cascavalul ales, de aceea au bucatile mele asa forme neregulate, dar au fost foarte bune... Cu legume sau cu o garnitura merg perfect!


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu