sâmbătă, 28 aprilie 2012

Rulada de sfecla rosie cu ricotta si cottage cheese


Sau, mai pe romaneste, cu urda si branza de vaci, dar in magazine gasim mai degraba branzeturile sub denumirile lor straine. De fapt ricotta e intr-adevar urda dar parca mai putin seaca, pe cand cottage cheese difera putin de branza de vaci, in sensul ca este presata si lasata in mai mult zer. Eu le-am folosit pe amandoua pentru rulada aceasta si mi-a iesit un deliciu pe care nu m-am hotarat daca sa-l incadrez la antreuri sau la desert, ca a iesit dulceaga, asta datorita sfeclei. Despre sfecla nu o sa insist eu, caci cu singuranta stiti cat e de sanatoasa...

N e c e s a r e :
400g sfecla;
2 linguri faina alba;
2 oua;
1 lingurita hrean in otet;
sare;
200g ricotta;
200g cottage cheese.

P r e p a r a r e :
Sfecla am curatat-o, am spalat-o, am taiat-o bucati si am maruntit-o in robot.


Am adaugat ouale, hreanul, sare dupa gust si faina. Hrean eu am avut de cumparat, in otet. Puteti face si in casa, mama facea cand eram copil, dar lacrima două zile după ce il dadea prin razatoare, asa ca am preferat sa-l iau de-a gata. Cu putina atenrie la ingrediente sunt sigura ca veti gssi hrean simplu, in otet, cu sare si fara alte prostii adaugate. Am mixat toate cele in robot.


Intr-o tava normala (25x34) pe hartie de copt am pus compozitia cat mai nivelata. Am dat la cuptor, la temperatura medie (180-200 grade), aproximativ o jumatate de ora, pana a trecut testul scobitorii (chiar daca a iesit colorata roz).


Am amestecat ricotta cu cottage cheese si le-am intins pe foaia coapta si racita nu prea tare, ca sa o pot rula. Am rulat in hartia de copt si in folie alimentara penrtu a o putea pastra la frigider. A doua zi am putut-o felia si a fost gata de consum.


Pofta buna!

2 comentarii:

  1. pare tare buna rulada asta... si atat de sanatoasa... ma tot intreb oare de ce la unele retete tii cont ca ingredientele sa fie cat mai naturale, fara aditivi (in aceasta reteta hreanul la borcan) iar in altele nu iti pasa si strici o bunatate de mancare sanatoasa cu vegeta sau cub cu gust de gaina...nu mai stiu la care reteta ai scris asa ca am si inchis pagina...:(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este intr-adevar buna rulada asta, de fapt dupa mine toate ruladele sunt bune...
      Cat despre sanatate si naturaletea ingredientelor, despre vegeta m-am gandit la un moment dat sa fac o postare separata in care sa justific de ce si de care vegeta folosesc. Sunt constienta ca in general contine tot felul de antiaglomeranti, coloranti si arome, insa pe rafturile magazinelor s-au strecurat variantele fara aditiv, care e drept ca sunt mai scumpe, dar fac toti banii. Eu folosesc Mirodenia Fuchs sau Vegeta Naturella care in fond nu sunt decat legume deshidratate si maruntite cu sare. Deci ce e nesanatos in aceasta vegeta?... Despre cubul se gaina nu comentez pentru ca nu am folosit in viata mea asa ceva, chiar te rog sa imi indici reteta unde ai gasit.
      Ma gandesc la sanatatea familiei mele si sunt atenta la ceea ce le pun in farfurie, insa nu vreau sa devin fanatica. Prefer echilibrul!

      Ștergere