marți, 6 decembrie 2011

Biscuiti spiralati


Anul acesta de Mos Nicolae ne-am gandit ca poate mosului ii este foame cum vine de pe drum si i-am pus la usa, langa cizmulitele noastre, niste biscuiti. Pare-se ca i-au plăcut tare mult lui Mos Nicolae din moment ce de dimineata nu am mai gasit nici unul in farfurioara...

N e c e s a r e :
125g unt;
100 g zahar;
1 ou;
1/2 plic praf de copt;
esenta de vanilie;
250g faina;
1 lingura cacao;
1 lingura fulgi de cocos.

P r e p a r a r e :
Am amestecat faina cu praful de copt, untul, zaharul, oul si esenta de vanilie.


Am framantat un aluat care apoi l-am impartit in doua parti egale. O parte am amestecat-o cu cacao, iar pe cealalta cu nuca de cocos. Cele doua jumatati de aluat le-am pus in cate o folie si le-am tinut o ora in frigider.


Le-am scos apoi si am intins pe masa doua dreptunghiuri egale ca dimensiune. Am asezat peste aluatul alb cel cu cacao, astfel incat sa ramana o fasie alba cu care am inceput rularea. Ideea e sa nu fie centrul biscuitelui un punct mare de cacao.


Am mai pus aluatul rulat inca doua ore la frigider. L-am scos iar si l-am taiat cu o ata pe care am asezat-o sub rulada si deasupra am tras capetele unul catre celalalt, ca la un nod. Am pus biscuitii in tava cu putina distanta intre ei si i-am dat la copt, in cuptorul preincalzit, la foc moderat (cam 200 grade), timp de 15 minute.


Cand i-am scos au fost mai fie moi, dar s-au intarit si au devenit crocanti pe masura ce s-au racit.


In alta tura i-am rulat si "pe negativ", adica am impartit aluatul in patru, doua parti le-am facut cu partea alba spre exterior, iar in cealalta parte catre interior.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu