marți, 17 ianuarie 2012

Ciorba de varza cu afumatura


Mi-am luat inima in dinti si am facut ciorba de varza, pentru ca mie imi place, iar copiii stiu ca se dau in vant dupa varza. Ei si atunci de ce a trebuit sa-mi fac curaj? Pentru ca sotul meu stramba din nas la auzul ei... :)) Dar, surpriza! I-a placut!!! Sa fi fost oare datorita aromei de afumat?... Nu stiu, dar daca am vazut ca a fost asa, am sa mai fac, pentru ca stim cu totii beneficiile aduse sanatatii de varza.

N e c e s a r e :
1 varza;
1 bucata carne afumata;
1 ceapa alba;
sos sau pasta de tomate;
vegeta;
marar.

P r e p a r a r e :
Am spalat carnea (eu am avut o bucata de spinare de porc cam de o jumatate de kilogram) si am pus-o la fiert in apa multa. Daca este prea afumata o dati separat intr-un clocot si abia apoi o puneti in apa in care veti face ciorba. 


Am tocat ceapa si am taiat varza marunt. Pentru asta am lasat din nou robotul sa-si faca treaba. :)) Sa-mi fie cu iertare daca pomenesc prea mult de robot, dar, am spus-o si o repet: e util !!! As putea trai fara el, dar cu siguranta mi-ar fi mai grea existenta in bucatarie... :-))



Am pus varza si ceapa la fiert in apa, impreuna cu carnea si le-am lasat la foc mic aproximativ 40 de minute. Apoi am adaugat pasta sau sosul de tomate. Doar daca este cazul adaugati sare, pentru ca uneori carnea afumata este si foarte sarata. Acum nu a fost cazul meu, dar cea cumparata din magazin asa este, ca sa se conserve mai bine. Am mai lasat-o apoi 10 minute sa fiarba, dupa care am stins focul si am adaugat marar verde, tocat si am mai tinut-o inca 5-10 minute sub capac.


Am servit cu smantana. Pe vreme de iarna este nemaipomenita.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu