vineri, 2 decembrie 2011

Papanasi fierti cu branza de vaci


Le fac copiilor destul de des acest desert pentru că este sanatos si consistent. Si mai ales ca branza de vaci este bogata in calciu, numai bun pentru dezvoltarea oaselor, si metionina, pentru o memorie brici!

N e c e s a r e :
250g branza de vaci;
2 oua;
2 linguri zahar;
3 linguri gris;
esenţă de vanilie;
3 linguri de zahar;
4 linguri pesmet;
ulei de floarea soarelui;
1 plic zahar vanilat.

P r e p a r a r e :
Brânza de vaci am maruntit-o, am amestecat-o cu ouale si cu zaharul, apoi am pus grisul si am omogenizat. In functie de cat de moale sau de seaca e branzica, se adapteaza cantitatea de gris, trebuie an final sa fie ca o crema, dar sa stea ferma. Am pus mai departe intr-o cratita apa la fiert. Cand a ajuns in clocot am dat focul la minim si am asezat rand pe rand, cu distanta intre ei, papanasii in apa in fierbere. Daca nu e destul de larga cratita, se pot fierbe in doua ture. Eu nu ii modelez cu mana, ci iau compozitie cu lingurita si o scufund in apa, asa ca astfel nu ies rotunzi, ci aplatizati. După ce sunt gata, am lasat papanasii la scurs si la racit.


Intre timp am preparat pesmetul, pe care l-am pus intr-o tigaie la rumenit. Cand a ajuns auriu am stins focul, am adaugat mai intai ulei, nu mult, cu doar cat să-l umezeasca, iar apoi zahar si zaharul vanilat.


In final am asezat tntr-un vas un strat de pesmet, unul de papanasi, unul de pesmet, inca unul de papanasi, iar deasupra inca un strat de pesmet.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu