duminică, 8 ianuarie 2012

Ciorba de burta


Ciorba de burta este din punctul meu de vedere ciorba ciorbelor. De ce? Pentru ca de obicei o mancam la ocazii, la restaurant, nu e de consumat oricum... Si nu e nici usor de preparat, mai ales daca nu avem la indemana o burta prefiarta care sa ne usureze considerabil munca. In plus e una din ciorbele controversate, unora le place, unora nu, unora le place doar zeama, si se uita stramb la cei carora le place si textura burtii. Noi insa o savuram de fiecare data cu aceeasi placere.

N e c e s a r e :
1kg burta de vita;
2-3 morcovi;
1-2 radacini patrunjel;
1 ceapa alba:
1/2 gulie;
1/4 telina;
1 lingurita usturoi granulat;
5 lingurite vegeta;
2 linguri faina;
4 linguri smantana.

P r e p a r a r e :
Eu am de obicei burta gata taiata si prefiarta, am descoperit la Auchan, e marca Gastromania, in ambalaj verde. Daca nu o aveti de-a gata, trebuie taiata si fiarta bine inainte. Legumele le-am curatat si le-am lasat intregi.


Am pus la fiert burta impreuna cu legumele si le-am lasat la foc vreo 40 minute. Apoi legumele le-am scos si le-am ras pe razatoarea cu gauri mari. Am adaugat usturoiul, vegeta si legumele rase.

La final am amestecat faina cu smantana intr-un vas mare si am adaugat treptat ciorba fierbinte astfel incat sa fie cat mai calda cand am turnat compozitia in oală. Daca procedati in felul acesta ciorba nu se "branzeste".

Am mai lasat 5-10 minute la fiert, amestecand des, aproape continuu.


Am servit cu smantana extra si cu ardei iuti.


Minunata!!!


Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Buna seara! Burta congelata se decongeleaza mai intai?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, eu o decongelez pentru ca mai raman bucati mai lungi pe care le re-portionez.

      Ștergere