luni, 6 februarie 2012

Orez cu dovlecel


Nestiind ce garnitura sa prepar m-am uitat prin frigider si am vazut un dovlecel singuratic, care statea cam demult nebagat in seama. Era imposibil sa ajunga la patru guri de oameni infometati, doua gurite mai mici, ce-i drept, astfel ca m-am gandit ca ar merge combinat si inmultit cu niste orez. Si, ca sa termin povestea dovlecelului, va redau reteta, iar concluziile o sa va las pe voi sa le trageti... :))

N e c e s a r e :
1 dovlecel;
1/4 ardei rosu;
1 ceapa alba;
1/2 lingurita usturoi granulat;
2 linguri pasta de tomate;
1 lingurita cimbru uscat, tocat;
250g orez brun;
vegeta;
ulei de floarea soarelui.

P r e p a r a r e :
Am pus orezul la fiert in apa multa cu 1 lingurita vegeta si l-am fiert cam 20-25 minute.
Intre timp am preparat legumele, operatiune pe care am desfasurat-o in wok. Am pus ceapa tocata la calit in ulei. Cand a devenit sticloasa am adaugat usturoiul.


Apoi am adaugat ardeiul taiat cubulete. Dovlecelul l-am spalat si l-am curatat de coajă, dupa care l-am taiat cuburi si l-am pus la calit. Am lasat totul 10-15 minute la foc mic, amestecand din cand in cand, pana s-au inmuiat legumele.


Am adaugat apoi pasta de tomate (e bun si sos, sau rosii decojite si maruntite) si 1-2 lingurite de vegeta. Am mai lasat 2-3 minute la foc, dupa care am adaugat cimbrul.


Orezul fiert l-am scurs de apa, l-am pus peste legume si am amestecat.


A rezultat o mancare foarte aromata, care poate fi consumată pe post de garnitura sau ca atare, in zilele de post.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu