joi, 1 decembrie 2011

Mancare de fasole galbena si mazare cu afumatura


Am noroc ca mai gasesc produse traditionale, bio, acasa la soacra mea. De fapt sotul meu este, de loc, din Ilva Mare, BN, o zona superba, acolo unde parca timpul sta in loc fata de aglomeratia din Cluj. Mereu mergem acolo cu placere si pentru copii este o adevarata oază de sanatate. Si de acolo ne aprovizionam toamna cu fructe si legume si iarna cu porc, iar din cand in cand cu pui sau gaina. Darnicia este acolo la ea acasa, asa cum probabil este in tinda oricarui roman adevarat!

N e c e s a r e :
500g fasole galbena pastai;
350g mazare;
300-400g carnaa afumat;
200-300g scarita - coaste afumate;
1 ceapa alba;
2 morcovi;
2 foi de dafin;
1 lingurita vegeta;
ulei;
1 lingura sos de roaii;
faina alba;
patrunjel frunze;
telina frunze.

P r e p a r a r e :
Cam acesta sunt ingredientele


Am tocat ceapa si am calit-o in putin ulei. Cand a ajuns translucida am adaugat morcovii rondele. Apoi am pus carnatul si scarita, spalate in prealabil si taiate bucati mai mici. Am mai pus foile de dafin si apa cat sa le acopere si le-am lasat la fiert cam o jumatate de ora. Eu le-am gatit intr-un wok, dar la fel de buna este si o oala clasica., insa am vrut neaparat sa-mi testez wok-ul cumparat cu o seara înainte. Dupa ce m-am convins ca "functioneaza", am mutat totul intr-o oala clasica.


Dupa ce au fiert carnurile si legumele am adaugat fasolea si mazarea scurse de lichidul in care au fost conservate, impreuna cu vegeta si sosul de rosii.


Am mai lasat 10 minute la foc, dupa care am facut o ingrosala din 2 linguri cu varf de faina si apa din belsug. Am turnat in mancare amestecand continuu.


Am mai tinut 2-3 minute la fiert, am stins focul si am pus frunzele tocate de telina si patrunjel. Am mai lasat 10 minute sub capac si apoi am servit.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu