sâmbătă, 21 ianuarie 2012

Bezele cu nuca


Pentru ca periodic se aduna multe albusuri de ou in congelator (ca sa fiu mai exacta, cel putin sase pe saptamana), ma gandesc mereu cam ce as putea face cu ele. Si pentru ca aveam de mult niste nuci pe care nu se gandea nimeni sa le sparga si sa le manance, m-am gandit sa le valorific si pe ele.

N e c e s a r e :
6 albusuri de ou;
6 linguri de zahar;
2 plicuri zahar vanilat;
250-300 nucă.

P r e p a r a r e :
Procedeul este mai mult decat rapid, cu exceptia spartului nuclor, care mie mi s-a parut ca va dura o vesnicie... Nu stiu cum de aveam atata rabdare in copilarie... :)) Am macinat miezul de nuca cu robotul (sau cu orice dispozitiv de maruntire).


Am batut spuma albusurile, cand au devenit ferme am pus zaharul si zaharul vanilat si am batut in continuare pana ce acesta s-a topit si spuma a capatat luciu.


Am adaugat nucile si am pus apoi gramajoare de bezea, cu o lingurita, in tava tapetata cu hartie de copt.


Am pun bezelele la cuptorul preincalzit la 220 grade si le-am lasat cam o jumatate de ora, pana ce au devenit bine rumenite pe margine. Daca voi aveti si ventilatie la cuptor, cu atat mai bine. Le-am scos si le-am lasat sa se raceasca pe hartia de copt, apoi s-au dezlipit usor.


E putin mai greu de lucrat cu ele, dar am preferat sa nu mai pun faina, pentru ca gluten si carbohidrati gasim mai peste tot. Le-am pastrat neacoperite, intr-un bufet daca stau, e ideal.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu