miercuri, 11 aprilie 2012

Prajitura tavalita in nuca


In nuca autohtona sau in nuca de cocos, cum va pofteste inima. Ambele combinatii sunt delicioase!

N e c e s a r e :
pentru blat:
50g unt;
200g zahar;
2 lingurite zahar vanilat;
200ml lapte;
1 ou;
350g faina alba;
1 plic praf de copt;
pentru glazura:
200g unt;
200g zahar;
4 linguri cacao;
200ml lapte;
1 esenta rom;
in plus:
nuca macinata;
fulgi de nuca de cocos.

P r e p a r a r e :
Pentru blat untul l-am batut spuma.


Am adaugat zaharul si zaharul vanilat si am amestecat.


Apoi am adaugat oul (eu am pus 2 oua caci am facut cantitate aproape dubla, asa de mult de ne place!).


Am turnat laptele si am omogenizat.


Am pus si faina impreuna cu praful de copt si am amestecat bine.


Am pus compozitia pentru blat intr-o tava cu hartie de copt si am dat la cuptor, la foc mediu aproximativ 30-40 minute.


Blatul copt l-am lasat putin la racit si l-am taiat cuburi.


Pentru glazura am topit untul.


Am adaugat zaharul si am amestecat pana s-a topit.


Apoi am pus cacao.


La sfarsit am turnat laptele si esenta de rom. Am lasat putin siropul sa se raceasca inainte de a-l folosi, ca sa nu imi ard degetele.


Am luat fiecare cub de blat si l-am trecut prin sirop. Nu le-am lasat mult pentru ca se imbiba repede.


Apoi le-am tavalit pe fiecare in nuca macinata...


...sau in nuca de cocos. Sunt niste prajiturele foarte bune, care, daca sunt acoperite ca sa nu se usuce, rezista cateva zile la fel de proaspete.


Pofta buna!

6 comentarii:

  1. merci pt idee! aveam pe aici niste nuca si nu stiam ce sa fac cu ea. am o intrebare: cantitatea de blat intra intr-o tava mica sau una mare? am una de 21x33 si una de 36x46, pe care s-o pregatesc? bafta la cat mai multe retete delicioase!

    RăspundețiȘtergere
  2. cantitatile le-am scris pentru tava normala, adica aceea de 21x33. eu am facut-o intr-adevar in tava mare (echivalentul a 36x46) si am pus din toate, proportional, o data si jumatate. spor la bucatarit si ma bucur ca te-ai oprit asupra retetelor mele!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am sa fac si eu aceasta reteta am vrut de mult sa fac.imi place ca ati facut si aratat si imaginile si e ff usor de facut cu imagini.bravo

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am sa o refac acum de Pasti! Pe langa niste noutati!!!

      Ștergere
  4. Cam multa faina si un ou!sigur e corecta reteta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E sigur! Daca vrei, se pot pune doua oua, dar in cazul acesta trebuie redus din cantitatea de lapte... Reteta e incercata doar!... :)

      Ștergere