joi, 22 decembrie 2011

Napolitana caramel - de post


Din meniul nostru zilnic nu poate sa lipseasca "ceva-ul dulce", ca e vreun eveniment sau doar o lunga zi de post. Si astfel m-am gandit sa fac "ceva usor"...

N e c e s a r e :
foi de napolitana;
4 linguri zahar;
esenta de vanilie;
2 linguri amidon;
100g margarina;
300ml apa;
30g pudra de ovaz/orez.

P r e p a r a r e :
Foile de napolitane le-am taiat pe jumatate deoarece am facut o cantitate mai mica si oricum foile erau imense.


Am pus la caramelizat zaharul. Atentie mare sa nu se arda pentru ca va capata gust amar! Dupa caramelizare am pua apa (cu grija că sfaraie). Apoi am adaugat esenta de vanilie, pudra de ovaz si margarina. Cand a dat in clocot si s-a topit margarina complet am adaugat amidonul in ploaie (mocaneasca, ploaia mea a fost cam torentiala asa că mi s-au făcut cocoloaşe... :)) ). Am mai fiert crema inca doua minute. Am lasat-o putin la racit si am intins-o in strat egal pe fiecare foaie.


Am pastrat napolitana doua ore cu o greutate deasupra (un tocator de lemn mai mare e perfect). Dupa cele doua ore am luat greutatea ai am mai lasat inca o jumatate de ora la aer ca sa se intareasca din nou foaia de deasupra. Crema mea nu a iesit foarte dulce, dar daca doriti, inainte de a o intinde pe foi, puteti adauga o lingura plina de miere.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu