luni, 21 noiembrie 2011

Ciorba de perisoare


Ciorba de perisoare are avantajul ca e foarte consistenta, dar este totusi o mancare calda, lichida, necesara pentru buna functionare a sistemului nostru digestiv. Asa ca daca nu vrem sau nu putem sa ne intindem la o masa lunga si imbelsugats ciorbita asta ne aduce toti nutrientii. Mai mult, perisoarele se pot face din pulpa de porc sau vita, cu afumatura (pentru cei care prefera aromele traditionale) sau nu, iar pentru varianta mai dietetica, din piet de pui.

N e c e s a r e :
200-300g carne tocata;
1/2 cana de orez;
2 oua;
2-3 morcovi;
1/2 telina mica;
1-2 radacini de patrunjel;
1 gulie;
1 ceapa;
1 gogosar sau ardei mic;
sare, piper;
funze de telina, patrunjel si tarhon;
2-3 linguri de smantana.

P r e p a r a r e :
Am pus la fiert gogosarul/ardeiul cubulete, morcovii, radacinile de telina si patrunjel, gulia si ceapa intregi in 2-3 litri de apa. Pana au dat in clocot am pregatit perisoarele. Am tocat carnea (eu nu cumpar niciodata carne tocata, ci o toc eu singura acasa in robot cu functia de maruntire), am amestecat carnea cu orezul (cel mai bun e cel cu bob rotund sau cu bobul mare sau chiar cel special pentru sarmale), am mai pus un ou intreg si albusul de la cel de-al doilea ou, frunze de telina si patrunjel, sare si piper. Am amestecat bine compozitia ai cand a ajuns apa in fierbere am modelat in palme bilute mici (chiar mici pentru ca se umfla orezul în ele) pe care le-am pus in apa si le-am lasat la foc mic.
Cand au fost fierte zarzavaturile le-am scos, am dat pe razatoarea mare morcovii, gulia si telina si le-am pus din nou in ciorba. Eu le las putin la racit inainte de a le rade si intre timp prepar o maia din galbenusul de ou si smantana, pe care o pun la final. Pentru a o incorpora fara sa se "branzeasca" cel mai bine e sa o preparati intr-un bol mare in care sa adaugati treptat cate putina ciorba astfel incat atunci cand o turnati in oala sa fie deja fierbinte. Dupa operatiunea asta, am potriviti ciorbita de sare, am stins focul, dupa care am pus tarhonul maruntit si am lasat sub capac 10 minute.
Am servit cu smantana extra, ideea e sa fie mai acrisoara ca merge bine cu tarhonul.
Din pacate aspectul i-a fost stricat de smantana care nu s-a dizolvat uniform. Ei, dar se zice ca gustul conteaza...
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu