joi, 3 mai 2012

Sarmale lichide, la cuptor


De ce lichide? Pentru ca nu sunt impachetate, ci am maruntit varza, am pus toate ingredientele straturi si am dat la cuptor. Asa le-am spus de mica, de cand am vazut prima data cand a facut mama. Acum ca sunt mare, am aflat ca li se mai spune sarmale sparte, dar parca tot nu imi vine sa le zic asa. Sub orice denumire ar fi, sunt o solutie foarte buna pe caldura de afara, cand merg bine mancarurile usoare, dar consistente, iar avantajul este ca putem ajusta cum dorim cantitatea de varza, adică eu am pus multa, mai multa decat de obicei... A iesit un deliciu!

N e c e s a r e :
1 kg varza;
300g carne tocata;
1 cana orez alb;
1 ceapa alba, mare;
15 foi de dafin;
sare;
marar;
3 lingurite vegeta;
ulei de floarea soarelui.

P r e p a r a r e :
Varza am taiat-o marunt, ca la salata, am pus sare si am fiert-o in cateva clocote, pana s-a inmuiat. Apoi am scurs-o de apa.


Orezul, de asemenea l-am spalat si l-am dat in cateva clocote, apoi l-am scurs si l-am trecut pe sub un jet de apa rece.


Ceapa am maruntit-o si am calit-o in ulei pana a devenit translucida.


Carnea tocata am pus-o la calit si am adaugat vegeta.


Intr-o tava (sau merge si intr-un vas termorezistent) am pus un strat de varza, unul de orez, apoi carnea calita, peste care am pus foile de dafin.


Deasupra, am pus in continuare inca un strat de orez, din nou unul de varza, si am presarat marar. Am pus tava in cuptorul preincalzit la foc moderat si am lasat aproximativ 40 de minute, pana s-a rumenit varza pe margine. Am servit cu smantana.


Pofta buna!

3 comentarii:

  1. seamana cu varza a la Cluj

    RăspundețiȘtergere
  2. Sarmale sparte face si Mami de cativa ani. Pune un strat de varza maruntita, urmat de un strat de umplutura de sarmale si acopera cu alt strat de varza maruntita. Merge mult mai repede treaba, iar gustul e la fel de bun :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Voi incerca si metoda aceasta pentru ca e un fel de mancare ce imi place fosrte mult... Iti multumesc pentru sugestie!

      Ștergere