miercuri, 11 aprilie 2012

Prajitura Cola - de post


Ador aroma de cola fie ca este in suc, in caramele sau in prajitura. De data aceasta am facut o pufosenie cu aroma de, evident, cola... :))

N e c e s a r e :
pentru blat:
300ml suc cola;
150g zahar;
100ml ulei de floarea soarelui;
450g faina;
2 linguri cacao instant;
1 praf sare;
1 lingurita rasa bicarbonat de sodiu;
zeama de lamaie;
pentru crema:
300ml suc cola;
1 plic budinca de ciocolata;
2 linguri zahar;
150ml frisca vegetala.

P r e p a r a r e :
Intai de toate vreau sa precizez ca aceasta prajitura am facut-o intr-o tava mica de 17x25. Daca faceti intr-o tava medie, mai adaugati inca jumate din cantitatile prezentate, iar pentru o tava mare, dublati-le.
Pentru blat am amestecat sucul cola (care poate fi ori Pepsi-Cola, ori Coca-Cola, ba chiar American-Cola... :)), eu am avut Pepsi), cu zaharul si cu uleiul. Am adaugat cacao instant (Nesquik, adica), putina sare si faina, iar la final bicarbonatul stins cu zeama de lamaie. Am amestecat energic pana la omogenizare si am pus blatul in tava cu hartie de copt.


L-am copt aproximativ 30 minute la foc mediu, pana a crescut frumos si a trecut de testul scobitorii, apoi l-am lasat la racit.


Intre timp am pregatit crema... Din cea de-a doua cantitate de cola si zahar am facut budinca de ciocolata, exact ca o budinca normala, cu lapte, respectand intructiunile de pe plic.


Cand s-a ingosat am stins focul si am adaugat frisca nebatuta. Am omogenizatcrema si am lasat-o la racit.


Dupa ce s-a racit blatul l-am taiat longitudinal in doua parti. Dintotdeauna mi-a fost frica de taiatul blatului astfel si iata ca si de data aceasta mi s-au adeverit temerile, caci m-am dus cu cutitul prea jos, iar crema in final mi-a ajuns undeva la baza. Data viitoare poate ca o sa-mi iasa...


Intre cele doua parti de blat am intins crema. Am taiat prajitura cuburi si am asezat-o pe platou. Este foarte pufoasa, iar crema, daca nu ati sti, nici nu ati banui ca este de post...


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu