miercuri, 30 noiembrie 2011

Paine Luminita


De ce "Luminita"? Pentru ca e reteta de la nasa noastra draga, Lumi. Eu fac painea in masina de paine, astfel munca mi-e infinit simplificata si o recomand tuturor. Masina mea are un pahar gradat de 350ml si cu acela calculez cantitatile.

N e c e s a r e :
350ml apa calduta;
2 linguri ulei de floarea soarelui;
1 lingurita sare;
1 lingurita zahar brun;
2 pahare faina integrala;
1 pahar faina alba;
1/2 cub drojdie sau 1+1/2 lingurita drojdie uscata;
seminte de in, susan, dovleac, floarea soarelui dupa preferinte.

P r e p a r a r e :
Am pus in masina de paine apa, uleiul, sarea, zaharul si fainile. Deasupra am pus drojdia. Daca aveti drojdie uscata, asa cum folosesc eu, luati cam 50ml din cantitatea totala de apa si dizolvati drojdia in ea, faceti un cuib in faina si turnati-o in ea. Nu e nici o problema daca se scurge putin pe langa.


Dupa ce am pus toate ingredientele, am lasat masina sa continue operatiunile de framantare, dospire si coacere.


Orientativ va precizez, daca o faceti manual, ca programul de framantare-dospire dureaza o ora jumate, iar cel de coacere inca o ora, dar eu o las doar 45 minute.
Eu am lasat-o prea mult la copt, de aceea s-a lasat si s-a bronzat cam tare... Dar e o paine fara aditivi, cum din ce in ce mai rar se gaseste...
Pofta buna!

Un comentariu:

  1. Draga mea, zi acolo si de variantele "Paine cu masline", "Paine cu ceapa" sau "Paine cu ardei". Toate sunt... stii cum? Te ingrasi numai vazandu-le!

    RăspundețiȘtergere