luni, 23 aprilie 2012

Ciorba de pui a la grec


Cum ne era dor de o ciorba usoara si acrisoara am apelat la deliciul acesta...

N e c e s a r e :
1 piept mare de pui;
grasime de gaina, optional;
3 morcovi;
1 bucata de telina;
1 radacina patrunjel;
1 ceapa alba;
3 galbenusuri de ou;
200g smantana;
300ml iaurt, lapte batut;
3 foi de dafin:
3-4 lingurite vegeta;
tarhon;
patrunjel verde;
telina verde;
1 lamaie.

P r e p a r a r e :
Pieptul de pui l-am pus la fiert impreuna cu grasimea de gaina, l-am lasat un clocot sa se dezghete si apoi l-am taiat fasii. Am optat pentru grasimea de gaina deoarece da gust bun mancarii si, se stie, este foarte buna in lupta cu racelile...


Legumele le-am decojit si le-am spalat, apoi am taiat morcovii rondele, telina cubulete, iar ceapa am tocat-o marunt. Patrunjelul eu il las intreg pentru ca este atos si la final il scot si i-l daruiesc catelului nostru. Am adaugat la fiert si foile de dafin. Am lasat totul la foc cel putin o jumatate de ora, pana au fost fierte legumele.


Apoi galbenusurile, smantana si iaurtul (sau laptele batut, sau kefirul etc.) le-am omogenizat. Eu am avut lapte batut si am pus asa in loc de smantana total ca sa fie putin mai lejera ciorba.


Pentru a turna compozitia in ciorba am stins focul, am luat putină zeama, am pus-o peste oua si smantana sii am amestecat dupa fiecare adaugare, pana a ajuns la o temperatura cat mai apropiata de cea din oala. Apoi am turnat totul inapoi, amestecand continuu, am reaprins focul si am mai fiert cateva minute. Am adaugat si vegeta.


Dupa ce am stins focul am pus zeama de la lamaie si frunzele tocate de tarhon, patrunjel si telina si am mai lasat 5-10 minute sub capac.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu