luni, 12 decembrie 2011

Prajitura cu budinca si banane


Ati vazut reclama de la margarina Unirea? Aceea cu "Fa-ti timp. Fa o prăjitură"? Eu nu am problema asta caci am decis cu ceva timp in urma sa procedez asa cum facea bunica mea cand eram copii: nici un sfarsit de saptamana fara prajitura! Copiilor le place, eu stiu ce pun in ele, fata mamii ma ajuta si, mai ales, imi place sa fac...

N e c e s a r e :
pentru blat:
3 albusuri de ou;
125g zahar;
100g unt;
100ml lapte;
esenta de vanilie;
esenta de migdale;
200g faina alba;
1/2 plic praf de copt;
pentru budinca:
500ml lapte;
3 linguri zahar;
1 plic de budinca de ciocolata;
in plus:
2-3 banane neatragatoare.

P r e p a r a r e :
Blatul de fapt e o adaptare a unei retete descoperite de ceva timp pe blogul Mihaelei, un chec din albusuri pe care il tot fac, pentru ca e bun si valorific albuşurile congelate si pe care in mod normal nu as avea la ce sa le folosesc.


Albusurile le-am batut spuma tare si am adaugat zaharul. Le-am batut in continuare pana s-a intarit din nou spuma si a devenit lucioasa.


Am topit untul, am pus laptele si esentele si am omogenizat. Am pus apoi peste albusuri si am amestecat incet cu miscari circulare, pe verticala.


Am adaugat faina in care am incorporat praful de copt, amestecand cu grija, ca la pasul anterior.Am pus in tava (ca sa imi iasa doua foi, am folosit tava mare a aragazului si am taiat blatul in două dreptunghiuri) la foc mic, timp de 30-40 minute.


Intre timp am preparat budinca dupa intructiunile de pe ambalaj. Puteti folosi orice alta aroma, nu neaparat de ciocolata, insa eu asa am avut in casa. Dupa ce s-au racit blatul si budinca am pus o foaie dedesubt, am intins budinca peste, am asezat feliutele de banane peste budinca si am apasat fiecare bucatica astfel incat sa se afunde bine in budinca. Peste am pus a doua foaie si am apasat bine ca sa se lipeasca.


E o prajitura utila pentru ca te scapă de albusuri, de bananele care nu mai reprezinta interes pentru nimeni si budinca inlocuieste cu succes crema clasica facuta cu unt.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu