joi, 15 decembrie 2011

Concentrat de ciorbe pentru iarna


Iarna e un anotimp mai sarac din punctul de vedere al produselor vegetale proaspete, de aceea se recurge la conservare. Pe vremea cand eram copil "pusul pe iarna" era de-a dreptul fenomen social, acum insa cand toate se gasesc de-a gata in magazin, conservate sau congelate, s-au mai simplificat si gospodinele... :)) Pe de-o parte e comod sa mergi in supermarket si sa iei din sanul generoaselor rafturi tot ce pofteste inima, insa pe de alta parte e mare pacat sa se piarda traditia. Asa ca mai contribui din cand in cand la perpetuarea vechilor obiceiuri.

N e c e s a r e :
2 cepe albe;
1kg rosii;
1kg gogosari;
patrunjel verde;
telina verde;
ulei de floarea soarelui;
sare.

P r e p a r a r e :
Cepele le-am tocat si le-am calit in ulei. Gogosarii i-am taiat cubulete si i-am adaugat in oala. Rosiile le-am decojit si le-am taiat marunt. Alta varianta ar fi sa le puneti cu tot cu coaja in blender. Astfel le tocati si pastrati coaja care e plina de nutrienţi. Rosiile maruntite le-am pus la foc si am lasat amestecul sa fiarba 30 minute. Dupa, am adaugat sare cat sa fie sarat bine, caci ajuta la conservare si am pus frunze de patrunjel si telina tocate marunt. Am mai lasat sa fiarba inca 5 minute. Am pus concentratul in borcane, spalate si sterilizate in cuptor, pe care le-am inchis ermetic cu capac. Am pus borcanele la dunst intr-o patura groasa vreme de doua zile. Pe timpul iernii se pun cate 3-4 linguri la o oala de aproximativ 5 litri.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu