luni, 19 martie 2012

Sprot in malai


M-am saturat de aceleasi fileuri de peste cu acelasi gust fad. Doream ceva mai intreg, sa simt ca-i peste, dar in acelasi timp sa nu imi dea batai de cap cu evisceratul si nici sa nu trebuiască sa aleg oasele cu lupa cand e mai mare foamea... :)) Si mi-am adus aminte de micutele hamsii din Vama, prânzul nostru zilnic de vara trecuta la mare... Hamsii nu am gasit in supermarket, dar am gasit sprot. Tot pe acolo, nu?

N e c e s a  r e :
500g sprot;
1/2 cana faina de malai;
sare;
piper;
ulei de floarea soarelui;
usturoi granulat.

P r e p a r a r e :
Singura pregatire preliminara a fost decapitarea pestilor. Apoi am limpezit putin trunchiurile sub un jet de apa. Nu le-am sters ci le-am lasat un pic umede ca sa se lipeasca faina de ele.


Apoi am condimentat sprotul dupa gust cu sare si piper. L-am tavalit in faina de malai.


Am prajit in ulei pestele la foc moderat pe o parte si pe cealalata pret de cateva minute, nu multe, pana s-a aurit malaiul. Atentie mare la intorsul lor ca se mai dezlipeste faina.


Am scos pestii pe un servet de hartie ca sa se absoarba excesul de ulei. Am presarat apoi usturoi granulat. Sprotul in malai il puteti servi ca atare sau cu diverse garnituri sau salate de sezon.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu