luni, 23 decembrie 2013

Prajitura Jeanette


Anul acesta de Craciun am dat iama in caietul cu prajituri al mamei, plin de retete clasice de prajituri savuroase. Aceasta e una dintre "clasice"... :)

N e c e s a r e :
pentru blat:
6 oua;
6 linguri de zahar;
6 linguri faina alba;
2 plicuri zahar vanilat;
2 lingurite esenta de lamaie;
pentru bezea:
5 albusuri;
200g zahar;
100g nuca;
1 lingura faina alba;
pentru crema:
5 galbenusuri;
120g zahar;
3 linguri amidon;
300ml lapte;
200g unt;
120g zahar pudra;
coaja de lamaie.

P r e p a r a r e :
Am batut albusurile spuma tare cu 6 linguri de apa si un praf de sare. Am adaugat apoi zaharul si zaharul vanilat si le-am batut in continuare pana au devenit spuma tare. Am adaugat galbenusurile pe rand, amestecand usor cu o spatula, dupa fiecare. Am pus si esenta de lamaie.


Am pus apoi faina cernuta si am omogenizat blatul cu miscari verticale si finute. L-am copt cam 30-40 minute la foc mic. L-am lasat sa se raceasca.


Pentru bezea am batut albusurile spuma tare cu 5 linguri de apa si un prag de sare. Am adaugat zaharul si am batut in continuare pana s-a dizolvat zaharul. Daca vi se lasa spuma sa stiti ca este de la cantitatea mare de zahar, nu e nimic de speriat. Am pus si nuca si faina cernuta si am omogenizat. Am copt bezeau cam 20-30 minute la foc mic, pana a trecut testul scobitorii. Am lasat-o si pe ea sa se raceasca.


Pentru crema am fiert galbenusurile cu laptele, zaharul si amidonul pana s-au ingrosat, apoi le-am lasat sa se raceasca. Untul l-am frecat spuma cu zaharul pudra.


Am adaugat pe rand ingrosala si coaja de la o lamaie (puteti pune mai multa, sau mai putina...).


Cam o treime de crema am intins-o peste blat, apoi am pus bezeaua, cu atentie mare ca e fragila, iar apoi restul cremei.


Deasupra am ornat cu fulgi de ciocolata.


Am pastrat-o la rece.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu