marți, 3 aprilie 2012

Lapte de pasare


Unul din deserturile cele mai bizare din copilarie era acest lapte de pasare pe care il savuram de fiecare data, dar al carui denumire nu stiam de unde vine... :)) Nici in ziua de azi nu-i stiu originea si misterul s-a adancit si mai tare cand am vazut intr-una din cartile de bucate ale mamei mele, vechi de prin anii '30 reteta de "Lapte de pasare (sau bulgari de zapada)". Poate ca ar trebui sa nu ma mai preocupe titlul acestui desert fin, ci sa ma concentrez pe ceea ce imi dicteaza papilele.

N e c e s a r e :
5 oua;
5 linguri zahar;
1 plic zahar vanilat;
1l lapte;
1 lingura amidon.

P r e p a r a r e :
Am pus laptele la fiert impreuna cu zaharul vanilat. Intre timp am separat ouale si albusurile le-am batut spuma. Daca aveti prin congelator alte albusuri puteti sa le adaugati si pe acelea, evident dezghetate in prealabil.


Cand laptele a inceput sa clocoteasca am luat cate o lingura din spuma de albusuri si am pus-o in lapte, lasand pe o parte si pe alta in cateva clocote.


Bulgarii de albus i-am luat din lapte si i-am pus intr-o strecuratoare.


Apoi am batut galbenusurile cu zaharul pana acestea au devenit deschise la culoare. Optional, ca sa iasa laptele mai cremos puteti pune si o lingura de amidon.


Am pus putin cate putin din laptele fierbine in galbenusuri, apoi am incorporat cu totul galbenusurile in lapte. Am adaugat si laptele ce a ramas scurs din albuşuri. Am fiert totul pe baie de aburi timp de cateva minute.


Am asezat bulgarii intr-un bol mare si peste am turnat laptele. Asadar, din oua si lapte, la final rezulta lapte de pasare... :))


Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Arata delicios...cred ca este si gustos!
    O saptamana minunata iti doresc!
    Coltisor de Rai

    RăspundețiȘtergere
  2. Este intr-adevar gustos! Fotografiile nu pot reda nici pe departe aroma fina si textura acestui desert!
    Multumesc, o saptamana buna, de asemenea!

    RăspundețiȘtergere