luni, 12 decembrie 2011

Salata de boeuf


Ce amuzanta e treaba cu salata de boeuf in traditia culinara romaneasca, cea in care nu se regaseste nici macar urma de vita. Recunosc ca eu habar nu aveam ca se poate pune in salata si alta carne decat cea de pasare si, nestiind o iota de franceza pana de curand, cuvantul boeuf nu-mi spunea nimic.
Pentru ca tot am avut supa de gaina cu taitei in meniul de weekend, am valorificat carnita si zarzavaturile si am facut salata cu pricina.

N e c e s a r e :
morcovi, telina si gulie, fierte in supa;
carne fiarta tot din supica;
2 cartofi fierti, optional;
3 castraveti murati;
200g mazare;
sare;
ulei de floarea soarelui;
1 gălbenus de ou;
zeama de lamaie.

P r e p a r a r e :
Zarzavaturile, cartofii si castraveţii le-am taiat cubulete mici de tot, cam cat marimea bobului de mazare. De obicei eu nici nu pun cartofi, insa de data asta am vrut sa "inmultesc" salata. Carnea am taiat-o marunt, cel mai simplu imi e perpendicular pe fibra musculara. Am adaugat si mazărea.
Din galbenusul de ou si ulei am facut o maioneza. De obicei stiu ca se pune mustar in maioneza (se zice ca ajuta sa nu se taie maioneza, insa eu cred ca e doar mit), dar eu nu pun pentru ca in anumite combinatii nu imi place aroma de mustar si aceasta e una din ele. Am adaugat treptat putina zeama de lamaie.


La final am amestecat toate cele taiate cu maioneza si sare dupa gust. E drept ca e un fel de mancare cam hipercaloric, insa consumat de dimineata nu e o tragedie si are avantajul ca e consistent si complet.


In cazul in care pregatim salata pentru mese festive, ne putem juca putin cu decoratul ei... 


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu