miercuri, 4 aprilie 2012

Gomboti cu prune


Un dulce al copilariei, pe care probabil ca nu-l vor uita vreodata papilele mele. :))

N e c e s a r e :
450g cartofi;
2 oua;
2 linguri de zahar;
5 linguri faina;
15 prune;
4 linguri pesmet;
3 linguri zahar;
ulei de floarea soarelui.

P r e p a r a r e :
Cartofii i-am spalat bine si i-am fiert in coaja. Cand au fiert i-am curatat si i-am dat pe razatoarea cu gauri mari si i-am amestecat apoi cu ouale, zaharul si faina (eu am pus faina integrala). Am framantat cu mana pana am obtinut o compozitie care nu se lipea foarte tare de mana. 


Compozitia pentru gomboti am pus-o pe masa infainata, am presarat faina si deasupra si am aplatizat aluatul cu sucitorul.


Am taiat aluatul in 15 bucati, in mijlocul carora am pus cate o pruna, in jurul careia am format ca o bila. Eu am avut prune uscate fara samburi.


Am pus bilele formate intr-o cratita cu apa in clocot. Am lasat gombotii sa fiarba pana s-au ridicat la suprafata.


Am pregatit langa o cratita cu apa rece, in care am scufundat gombotii imediat dupa fierbere ca sa nu mai fie lipiciosi. Apoi i-am scurs pe o strecuratoare mare.


Am pregatit pesmetul, pe care l-am pus intr-o tigaie la foc, pana s-a rumenit.


Apoi am stins focul, am adaugat putin ulei, cat sa umezeasca pesmetul, am amestecat si la final am pus zaharul.


Intr-un bol mare am asezat gombotii si am presarat pesmet peste ei. Deliciosi! Plini de gust si de nostalgie...


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu