vineri, 13 aprilie 2012

Chiftele de cartofi - de post


Dintr-o pofta de nestapanit de chiftele (reale, cu carne...) am ajuns la acest compromis facut din cartofi. Pana la urma a iesit ceva bun la gust, doar cu textura fara fibra ne-am obisnuit mai greu, dar pe ansamblu ne-a placut.

N e c e s a r e :
4-5 cartofi;
1 ceapa mica;
2 catei de usturoi;
2 linguriae pasta de tomate;
1-2 lingurite vegeta;
telina verde;
patrunjel verde;
cimbru;
piper negru;
ulei pentru prajit.

P r e p a r a r e :
Cartofii i-am curatat, i-am spalat, i-am taiat in jumatati si i-am fiert in apa cu putina sare. Intre timp am tocat ceapa marunt si usturoiul l-am maruntit in presa. Intr-un vas am pregatit apoi ceapa, usturoiul, pasta de tomate, verdeturile tocate, piperul si vegeta.


Cartofii fierti i-am scurs de apa si i-am dat pe razatoarea cu gauri mari. I-am amestecat cu restul ingredientelor.


Din compozitia de chiftele am format bilute si le-am prajit in ulei pe o parte si pe alta, la foc mic mai intai, iar la final la foc mai iute ca sa faca crusta aurie deasupra.


Chiftelele prajite le-am asezat pe servetele de bucatarie ca sa se absoarba excesul de ulei.


Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Buna. Am incercat reteta de mai sus - chiftele de cartof - dar, din pacate, s-au dezintegrat la prajit. Poate ar fi trebuit sa le dau prin faina, ceva... Poti sa-mi raspunzi? Multumesc. Flori

    RăspundețiȘtergere
  2. Flori draga, poti incerca sa pui fie 2-3 linguri de pesmet, fie paine inmuiata in apa si stoarsa, ca la chiftelele clasice din carne. Spor la gatit si sper din tot sufletul ca data viitoare sa iasa bine!

    RăspundețiȘtergere