duminică, 29 aprilie 2012

Pogacele cu jumari


Aveam ceva pasta de jumari cumparata si nu prea mai facea cu ochiul din frigider de unde era abandonata. Si mi-am propus sa o valorific in aceste delicioase pogacele.

N e c e s a r e :
100g pasta de jumari;
2 oua;
200ml lapte;
2 lingurite zahar;
1/2 lingurita sare;
3 linguri ulei de floarea soarelui;
420g faina integrala;
2 lingurite drojdie uscata;
chimen.

P r e p a r a r e :
Aluatul l-am facut in masina de paine. Daca-l faceti manual, ordinea de punere a ingredientelor este aceeasi. Primul pas a fost pusul drojdiei uscate la inmuiat in putin lapte, luat din cantitatea totala. Apoi am pus restul laptelui, un ou intreg si galbenusul celui de-al doilea ou (albusul l-am pastrat pe mai tarziu), zaharul, sarea si uleiul de floarea soarelui. La final am pus faina, in care am facut un cuib si am turnat drojdia inmuiata in el. Am optat pentru faina integrala pentru un plus de sanatate :D... Am lasat masina sa framante bine aluatul si sa il dospeasca.


Aluatul dospit l-am intins pe masa cu faina si l-am uns bine cu pasta de jumari. Daca aveti jumari intregi, ca atare, zdrobiti-le si adaugati-le sare si piper.


Am impaturat aluatul in trei si apoi in sase.


L-am intins din nou si cu gura unui pahar, trecut de fiecare data prin faina, am taiat cercuri. Restul aluatului l-am framantat putin, l-am intins din nou si am repetat realizatul cercurilor, pana s-a terminat.


Pogacelele le-am pus in tava, pe hartie de copt. Le-am uns cu albusul pastrat de la aluat si am presarat chimen. Le-am dat la cuptor la 180 grade timp de 40 minute, pana au devenit aurii.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu