miercuri, 14 martie 2012

Tort din piscoturi cu branza de vaci


Pentru ca azi e ziua nasei noastre i-am facut simbolic un tort, pentru ca ea, fiind putintel cam departe, nu-l va putea savura. Nu-i nimic, caci l-a gustat mai demult cu alta ocazie, si a fost incantata, pentru ca este usor si pufos... Asadar, La Multi Ani, draga noastra nasa!

N e c e s a r e :
1 pachet de piscoturi;
500g branza de vaci;
200ml smantana;
200ml frisca din smantana;
2 plicuri zahar vanilat;
6 linguri de zahar;
sirop de fructe.

P r e p a r a r e :
Am amestecat branza de vaci cu zaharul, zaharul vanilat si smantana. Eu am folosit smantana dulce pentru gatit, insa am ajuns la concluzia ca merge foarte bine si smantana acra sau chiar iaurt ca sa fie mai dietetic tortul.


Frisca am batut-o si am incorporat-o in compozitia anterioara. Eu folosesc frisca din smantana ca sa evit E-urile si grasimile hidrogenate din frisca vegetala.


Piscoturile le-am imbibat in siropul de zmeura pe care l-am avut eu, dar este binevenit sirop din orice alt fruct. Atentie, nu le tineti mai mult de o clipa in lichid pentru ca se inmoaie foarte repede. Ca o variatie, puteti folosi pentru piscoturi suc din compot de fructe, iar fructele sa le adaugati in compozitia cu branza de vaci.


Piscoturile inmuiate le-am asezat pe fundul formei de tort, imbracata in folie alimentara, ca sa nu se lipeasca de tava. Peste am turnat jumate din compozitia de branza si smantana.


Am repetat operatiunile cu insiropatul piscoturilor, asezatul lor si intinsul branzei de vaci. Deasupra se poate orna tortul cu piscoturi sau fructe, dupa imaginatie, eu am fost cam in pana... :)


De fapt am preferat sa folosesc ultimele piscoturi ramase in pachet si ca sa pastrez caracterul simplist al acestui tort usor de preparat si mai ales de digerat... :))


Inainte de a-l felia l-am pastrat doua ore la frigider ca sa se intareasca putin. Tot pentru a-l prepara cat mai natural nu am pus nici un fel de intaritor sau gelatina pentru ca in principiu ajunge frisca batuta ca sa-i dea consistenta.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu