luni, 21 noiembrie 2011

Ciorba de fasole boabe - de post


O optiune numai buna pentru zilele de post deoarece e foarte satioasa.

N e c e s a r e :
300g fasole boabe colorata;
3 morcovi;
1 telina mica;
2 radacini de patrunjel;
1 ceapa;
1 ardei sau gogosar;
200ml suc de rosii;
2 linguri de ulei;
frunze de leustean;
sare.

P r e p a r a r e :
Am pus de seara fasolea in apa la inmuiat iar a doua zi am fiert-o de trei ori inainte de a trece la prepararea ciorbei. Astfel, am pus boabele de fasole la fiert ai le-am tinut în clocot 15 minute. Intre timp am adus in punctul de fierbere urmatoarea apa (daca punem din nou apa rece peste fasole se intareste). Dupa cele 15 minute am scurs boabele si le-am dat din nou la fiert cu urmatoarea apa in fierbere pentru inca 15 minute. Am repetat operatiunea de trei ori. Abia in cea de a patra apa am adaugat radacinile de patrunjel (intotdeauna scot radacina de patrunjel din mancare pentru ca este atoasa, iar catelul nostru nu se supara), morcovii rondele, telina, ardeiul/gogosarul cubulete si ceapa maruntita.


Cand au fiert am pus sucul de rosii, uleiul, am sarat si am mai lasat pe foc inca 10 minute. In cele din urma am stins focul, am pus frunzele de leustean tocate si am mai lasat 10 minute sub capac. Noi am servit, in mod traditional, cu ceapa roşie.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu