miercuri, 23 mai 2012

Supa de gaina cu galuste


Dintre preparatele culinare pe care nu le-as refuza nicicand (si nu stiu zau cine ar face-o...) se numara supa de gaina cu taitei sau cu galuste de gris. In cazul de fata am facut-o cu galuste pentru ca imi era dor, cred ca nu am mai mancat de ani de zile...

N e c e s a r e :
pentru supa:
carne de gaina sau cocos;
2-3 morcovi;
1/2 telina mare;
1 gulie;
2 radacini de patrunjel;
1 ceapa alba mare;
sare sau vegeta dupa gust;
pentru galuste:
4 oua;
sare;
240g gris.

P r e p a r a r e :
In primul rand vreau sa precizez ca am facut supa intr-o oala de 6l. Prepararea supei am facut-o ca la supa de gaina cu taitei. Am curatat zarzavaturile si le-am pun vreo ora la fiert impreuna cu carnea, pana a intrat furculita in toate. Eu am avut din nou noroc de carne de cocos! Inainte de a stinge focul am adaugat patru lingurite de vegeta (daca nu o agreati, puneti sare) si am mai lasat cateva clocote. Am scos carnea si zarzavaturile si am strecurat supa.
A urmat apoi pregatirea galustelor. Ouale le-am separat, iar albusurile le-am batut spuma cu putina sare. Am adaugat apoi galbenusurile, pe rand, unul cate unul si am amestecat dupa fiecare, cu miscari line si verticale ca sa nu se lase spuma de albusuri.


Am adaugat grisul si am amestecat la fel, lent.


Compozitia pentru galuste trebuie sa capete consistenta. Am pregatit o oala in care apa sa fiarba incet, cu focul la minim si am pus cate o galusca in apa. Daca raman compacte si nu se disperseaza in apa inseamna ca sunt suficient de consistente.


Am fiert galustele pe o parte si pe cealalta 2-3 minute fiecare, le-am scos si le-am asezat pe o farfurie.


Am scufundat toate galustele, cand au fost fierte, in oala cu supa. Am servit cu patrunjel verde tocat sau cu piper.


Pofta buna!

Un comentariu: