vineri, 9 noiembrie 2012

Muffins cu dulceata


Sunt mare amatoare de muffins. De fapt cred ca toata pasiunea asta am facut-o cand am fost, ca orice student, peste vara, in State si am gustat din preparatele specifice americane, de care m-am indragostit. Si nu ma refer la fast-food, cu toate ca imi era cea mai la indemana mancare si gratie ei am venit inapoi acasa dupa trei luni de zile cu un bagaj de vreo 7 kilograme in plus!!! Le-am dat jos, nu-i bai, cam intr-un an, dar fara diete, dimpotriva, am mancat ce am vrut si cat am vrut, dar respectand anumite ore de masa si cu multa miscare (asta ca sa fiu si eu in trend si sa fac reclama unui stil de viata sanatos)... Si, revenind la mancarea americana, vreau doar atat sa mai adaug, ca este la indemana oricarei gospodine, pentru ca nu este foarte elaborata, si poate fi si sănătoasa cu conditia sa fie vorba de preparatele traditionale: fripturi, salate, tarte, muffins etc. 

N e c e s a r e :
2 oua;
250ml lapte;
100g zahar;
100g unt;
4 linguri duceata;
250g faina integrala;
1 plic praf de copt.

P r e p a r a r e :
Ouale intregi le-am batut bine cu zaharul.


Am topit untul, l-am amestecat cu laptele, apoi l-am turnat peste oua.


Am pus si dulceata, care poate fi la alegere, in functie de ceea ce va pofteste inima... Eu am ales dulceata de caise de data aceasta, pentru ca imi doream ceva mai acrisor.


Am pus si faina amestecata cu praful de copt si am omogenizat compozitia. Eu am ales faina integrala de o vreme incoace, chiar si la prajituri, din ratiuni de nutritie si observ ca, din punctul de vedere al coacerii, nu e nici o diferenta intre faina alba si cea neagra.


Am pus aluatul in tava de muffins pregatita cu hartiute, astfel incat sa nu se umple total deoarece vor creste la coacere. Mie mi-au iesit 12 bucati din cantitatile date.


Am copt muffins-urile cam o jumatate de ora la foc mediu, pana au trecut testul scobitorii. Le-am lasat sa se raceasca in tava si apoi le-am scos.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu