vineri, 30 august 2013

Sirop de menta


Toata vara am devorat menta! Orice bautura racoritoare avea in ea si portia de menta! Vine iarna si oare ce vom bea? Ceai de menta, normal! Da, ati dedus bine, suntem mari iubitori de menta, insa ca orice om care se vrea echilibrat nu uităm niciodata faptul ca e totusi o planta medicinala si mai luam pauze (dar nu prea lungi... :) ). Cand am vazut aici ideea de sirop de menta, m-am hotarat sa-l si pun in practica, nu de alta dar am mai luat de la Auchan si de la Carrefour si e delicios, insa varianta "de acasa" imi inspira mai multa incredere.

N e c e s a r e :
100g menta;
2 l apa;
1kg zahar;
25ml colorant galben;
1-2 lingurite colorant albastru.

P r e p a r a r e :
Menta si apa le-am dat in clocot si le-am lasat la infuzat cateva ore (peste noapte, mai exact). Am scos menta, daca e cazul puteti strecura apa, am adaugat zaharul si am lasat sa fiarba o jumatate de ora, pana s-a ingrosat siropul.


Acuma sa va marturisesc ce e cu colorantul... De fapt simt nevoia sa ma justific de ce am ales să il pun intr-un produs care ar trebuit să fie "de casa" si cat se poate de natural... Cred ca se vede in poza de mai sus cum clocoteste un lichid maro... Nu prea e atragator asa-i? Asa m-am gândit si eu... Stiam ca in sticluta cu colorantul galben nu era decat extract de beta-caroten, deci natural, iar in cea de albastru colorant de sinteza, insa sunt doua lingurite la toata cantitatea, care mai apoi in pahar o diluam cu apa... De-ar fi asta singurul element nociv din dieta noastra, ar fi bine... Asadar am amestecat colorantii intr-un pahar ca sa ajung la verdele dorit, apoi l-am varsat in licoarea cea maronie.


Am turnat siropul, de aceasta data verde si atragator ochilor, in sticle si am pus capacele. Am pus sticlele intr-o oala cu apa si cu cozi de lingurite sub ele (sau altceva care sa lase apa sa circule pe sub fundul sticlelor ca sa nu se faca vid si sa crape). Le-am dat in clocot 2-3 minute.


Dupa ce au clocotit le-am scos si asa fierbinti le-am pus la dunst, in doua randuri de paturi si le-am lasat pana s-au racit, adica vreo doua zile.


Siropul de menta cel mai bine merge cu... lamaie evident!


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu