joi, 19 decembrie 2013

Tort Pufusor


Tortul acesta mi se pare ca aduce a zapada... a un strat generos de zapada, care speram ca se va aseza pana la Craciun, dar nu stiu zau daca am sanse sa mi se indeplineasca dorinta... Oricum ar fi, cu zapada sau fara, Sarbatorile de iarna au farmecul lor, nu-i asa? E perioada din an cand ne putem simti din nou copii (fara sa fim hilari :) ), cand ne bucuram sa primim si sa daruim... Ca sa fim in ton cu atmosfera de sarbatoare trebuie sa tinem pasul si cu ceea ce punem pe masa. Tortul acesta, fara sa aiba pretentia de a fi elaborat, se potriveste sezonului de afara si echilibreaza, prin "usurimea" sa, alte preparate mai grele din meniul de sarbatori.

N e c e s a r e :
pentru blat:
270g biscuiti digestivi;
150g unt topit;
pentru crema:
50g fulgi de cocos;
150ml lapte;
1 plic gelatina;
100ml lapte;
1 plic budinca cocos;
400ml lapte;
400ml smantana pentru frisca;
100g zahar pudra;
in plus:
20g fulgi de cocos colorati.

P r e p a r a r e :
Am scris defalcat cantitatile de lapte pentru ca le-am folosit in diferite etape. Prima data am pus fulgii de cocos la inmuiat primul lapte, caldut. Apoi am pus gelatina in apa.


Am imbracat forma de tort cu inel detasabil in care am asamblat tortul in folie alimentara.


Biscuitii i-am zdrobit direct in pachet, dupa care am desfacut pachetul.


Am topit untul si am inmuiat biscuitii in el. Apoi i-am intins in strat uniform in forma de tort si i-am apasat putin ca sa fie cat mai compacti.


Am preparat budinca de vanilie cu laptele.


Pana s-a racit putin budinca am topit gelatina deja umflata in apa. Cand o topiti apa nu trebuie sub nicio forma sa ajunga la punctul de fierbere. Eu de obicei o infierbant si cnad vad ca dispar cu totul granuele o iau de pe foc. Am adaugat in budinca gelatina si smantana pentru frisca, apoi le-am amestecat rapid, ca sa se omogenizeza.


Apoi am adaugat cocosul inmuiat in lapte, cu tot cu lapte... :)


Am pus si zaharul pudra si am omogenizat crema.


Am turnat crema calduta si destul de lichida inca peste buscuiti. Am turnat incet ca sa nu fac gropi in blat... :)


Fulgii de cocos colorati, pe care i-am ales asa ca sa iasa ceva vesel, i-am presarat peste crema. Tava am pus-o in frigider si am lasat-o acolo (rezistand cu greu tentatiei de a nu-mi baga nasul) cam 3-4 ore, pana s-a intarit crema.


Dupa aceea l-am mutat pe un platou, l-am feliat si l-am servit.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu